söndag 27 maj 2012

Mammadagen

Dagen började med morgonjobb på Pressan! Med tanke på gårdagens fantastiska Eurovision seger så kan man ju inte vara något annat än på bra humör! Ååååh vad jag VILL vara på plats i finalen nästa år - i publiken såklart! Min sångröst är något.... annorlunda än Loreens typ... Hade varit sååååå coolt, och så dyrt! Får återkomma till det efter vår MIAMIresa! Yihaaa!! Jag, Martin, Sebbe å Evelina har köpt flygisar idag! Omg vilken epic resa det kommer bli. Just det, börjar på en ny 21-dagars veggikur imorgon. Vilket faktiskt är bra iochmed eftersom jag knappt äter kött.. Å man får dricka vin!! Jippi! Återkommer om resultatet.

Efter jobb så körde jag hem för ett snabbt klädbyte för att sedan hämta min fina mamma. Vi åkte bort för att hälsa på en underbar mamma som inte finns längre bland oss. Vi körde förbi Husmansvägen 32 för att se hur det såg ut nu. Fasaden med det fina trädet såg likadant ut som för ett par månader sen. Samma sak med den skrangliga dörren mot trädgården. Dock var det en massa kartonger och bråten utanför, men det är klart att se nya ägarna vill renovera. Pias dörr stod öppen som vanligt.

Efter vår lilla titt åkte vi till kyrkogården. Trodde att det skulle vara värre men inne på kyrkogården som för övrigt är väldigt vacker, fanns ett stilla lugn. Vid vår familjegrav hade någon fin själ planterat en liten blomma med en söt söt kruka. Mamma hade tagit med sig en fin blomma som mormor tyckte om. Jag la också dit en blomma. Vi stannade kvar på plasten en stund och bara var. Det kändes som om mormor skulle komma gåendes närsomhelst. Det var väldigt skönt och fridfullt att vara där. Sen vandrade vi vidare genom kyrkogårdens lugn och pratade om allt möjligt. Jag älskar min mamma, hon är en av de starkaste kvinnorna jag vet och min främsta förebild. Och jag vet att mormor tittade ner på oss från himlen och log. Gud, vad jag saknar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar